Factorii care iti aduc pagina in fata in rezultatele organice Google

Suntem in 2017 si acum este mai important ca oricand ca pagina web a firmei dumneavoastra sa apara in prima pagina cu rezultate a motorului de cautare Google.

Zilele trecute cei de la SEMrush au publicat rezultatele analizei lor cu privire la factorii cei mai importanti care iti aduc pagina web in primele pozitii. Astfel, analiza s-a facut pe 600.000+ de cuvinte cheie si din analiza lor au reiesit niste lucruri care intr-un fel imi confima unele banuieli ale mele cum ca Google ne spioneaza la greu prin Chrome. Ma rog este doar o supozitie de-a mea dar analizand studiul celor de la SEMrush s-ar putea sa imi dati dreptate.

SEMrush Ranking Factors Study 2017

Sursa: SEMrush

Daca ne uitam pe graficul realizat de ei, cel mai important factor pentru pozitioarea in primele pozitii ar fi vizitele directe pe site. Ce inseamna aceste vizite directe? … pai ar trebui sa insemne vizitele pe site venite fara referrer. Dar cum poate afla Google acest lucru? Pai poate obtine datele din Google Analytics. Orice site care vrea sa fie profi nu se poate lipsi de raportele Google Analytics. Urmatorii 2 cei mai importanti factori „Timpul petrecut in site” si „Pagini accesate pe sesiune” sunt in aceasi oala cu primul – Pur si simplu aceste date nu ar trebui sa fie la dispozitia Google. Deci, primii 3 factori care iti plaseaza pagina in primele pozitii sunt factorii pe care teoretic Google nu are de unde sa ii afle. Alta problema ar fi ca primul factor „Vizitele directe” este foarte usor de falsificat: paginile https nu transmit date despre refferer catre paginile http, multe dintre site-urile de prescurtari nu transmit aceste date si pur si simplu ar fi foarte usor pentru oricine sa isi puna la linkurile interne din site atributul HTML 5 rel=”norefferer”.

Ceilalti factori erau previzibili dar se constata o depreciere a valorii lor in algorimul Google. Din ce in mai mult Google se bazeaza pe partea „umana” care decide daca un site isi merita pozitia in prima pagina. Primii 4 factori asta spun. Partea „mecanica” isi pierde din ce in ce mai mult din valoare daca ne gandim ca acum 10 ani era totul despre cuvintele cheie acum ele sunt la sfarsit. In continuare conteaza numarul si valoarea link-urilor externe pe care care le primeste pagina dar si acestea sunt destul de greu de controlat de vreme ce nimeni nu stie exact care sunt cele care conteaza si care nu.

Pana data viitoare va urez pozitionare in prima pagina Google!

Numai bine!

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *