Daca ai un salon de infrumusetare (atelier de frumusete, beauty salon, etc.. ) si ai ajuns in aceasta pagina este foarte probabil sa cauti idei noi pentru a-ti promova afacerea. Stii probabil ca cea mai buna reclama ti-o faci oferind servicii de calitate. Serviciile de calitate fac ca „reclama din gura in gura” sa functioneze dar nu uita ca este o sabie cu doua taisuri.
In cele mai multe dintre cazuri salonul de infrumusetare este o afacere locala, cu o singura locatie in care se sunt oferite serviciile. Pe langa modalitatile clasice de a-ti face publicitate prin distributia de pliante in zona in care se afla salonul sau prin distributia de flyere in cutiile postale poti apela cu succes la marketingul online pentru salonul de infrumusetare. DAAAA … clientii si potentialii clienti petrec deja zeci de minute sau ore in fiecare zi in mediul online.
Cum ajungem la clientii din mediul online?
- In primul rand trebuie deschis un site web profesional. Acesta ar trebui sa contina pagini cu informatii despre serviciile oferite (coafura, machiaj, unghii, etc..), preturile oferite, pagini de contact si eventual un blog in care sa fie prezentate activitatile si evenimentele legate de salonul de infrumusetare. (https://centrulmeraki.ro)
- In cel de-al doilea rand trebuiesc create conturi de social media. In Romania cea mai mare retea sociala este Facebook dar in ultima perioada si Instagram-ul a inceput sa fie foarte accesat. Daca detii un salon de infrumusetare, prezenta pe cele doua retele este obligatorie.
- Pe langa social media, clientii mai folosesc si Google pentru a cauta serviciile saloanelor de infrumusetare. Mai rar, dar le folosesc. De cele mai multe ori, potentialii clienti apeleaza la Google atunci cand sunt presati de timp sau atunci cand nu au recomandari de la prieteni. De cele mai multe ori, daca pagina web este construita corect aceasta apare in primele pozitii la serviciile oferite.
Cum sa iti investeti banii si timpul in campanii de publicitate care aduc clienti la salon?
- In primul rand trebuie creata o „imagine” care sa duca cu gandul la profesionalism, stil si ambianta placuta. Un fotograf profesionist poate realiza fotografii atat in interior dar si in exterior, daca este cazul.
- In social media trebuie create mai multe tipuri de postari cu locatia, serviciile, evenimentele care se desfasoara la salonul de infrumusetare. Cele care au cele mai multe like-uri pot fi promovate. Ca idee … publicitatea pe Facebook este foarte ieftina si poate aduce foarte multi clienti daca este facuta de un profesionist. Exemplu: o campanie in care sunt promovate cateva servicii care beneficiaza de un „landing page” cu formular de rezervari poate aduce cateva zeci de clienti, cateva sute de Like-uri paginii si zeci de mii de persoane care vad reclama. Cu ~200 de euro aproape toate persoanele de sex feminin de pe raza unui oras ca Ramnicu Valcea pot vedea reclama.
Marketingul online pentru saloanele de infrumusetare se rezuma la numarul de persoane transformate in clienti prin intermediul retelelor sociale in special si a mediul online in general.
Mai jos va prezentam cateva dintre postarile Facebook, realizate de catre noi, pentru Centrul Meraki din Ramnicu Valcea.
- Centrul Meraki s-a mutat intr-o noua locatie centrala. Ne-am deplasat la locatie, am facut poze pe care le-am postat pe site-ul web si am realizat o postare pe pagina de Facebook.
2. Am facut poze cu „wide angle” in salon si am urmarit sa surprindem abianta placuta si relaxanta din Centrul Meraki.
3. Am incercat sa asociem numele „Centrul Meraki” cu notiunile de eleganta si rafinament.