Intrebarea care trebuie pusa este: Linkurile mai conteaza pentru SEO? Raspunsul este DA, dar nu asa cum contau inainte.

Ce s-a schimbat?

Acum cativa ani inainte de aparitia algoritmilor Google (Panda, Pinguin, etc) linkurile contau foarte mult. Algoritmul PageRank se baza pe numarul de linkuri care veneau catre o pagina. Pentru ca aparusera tot felul de site-uri de link exchange si tot felul de PBN-uri (Private Blog Networks) care ofereau tot felul de scheme prin care se schimbau linkuri, Google a trebuit sa se apere. In prima faza a penalizat site-urile care avea linkuri de la pagini care nu aveau legatura intre ele. Erau foarte multe situatiile in care doua siteuri faceau link exchenge si nu aveau nici cea mai mica legatura intre ele. De exemplu un site cu anunturi dadea un milion de linkuri din footer catre un site de matrimoniale. Nu aveau nimic in comun numai ca ambele urcau bine in SERPs (paginile cu rezultate – din engleza Search Engine Result Page). Asta se intampla prin 2007, iar in 2009 a fost apogeul. Incepand cu 2010-2011 lucrurile au inceput sa se schimbe.

Pe 23 februarie 2011, Google a introdus algoritmul Panda iar in 2012 a introdus algoritmul care avea sa schimbe cu totul felul in care Linkurile influentau rezultatele cautarilor. Intre 2012 si 2016 au fost nu mai putin de 10 actualizari ale acestui algoritm si toate siteurile care foloseau linkurile pentru a manipula rezultatele cautarilor au fost afectate intr-un fel sau altul.

Linkurile nu mai mai conteaza asa cum contau inainte

Nu mai conteaza pentru ca acum conteaza foarte mult de unde vin aceste linkuri. Siteurile care sunt catalogate ca spameaza indexul Google si care dau foarte multe linkuri afara genereaza linkuri care nu au nici o valoare. Sunt asa numitele linkuri de validare care confirma paginile dar nu transmit valoare paginilor tinta. Cele mai bune linkuri care conteaza, care pot ridica un site sau o parte a lui, sunt linkurile venite de la siteuri vechi, valoroase, cu autoritate mare. Primele in aceasta lista sunt siteurile guvernamentale, siteurile universitatilor si institutiilor de invatamant urmate de paginile ziarelor, revistelor si publicatiilor online.

De ceva timp, am observat ca Google a inceput sa iti alcatuiasca listele cu rezultate in functie de popularitatea paginilor. In analiza celor de la SEMrush de anul trecut paginile care se pozitioneaza in topul rezultatelor Google aveau foarte multe vizite directe. Numarul domeniilor si numarul linkurilor care sustin un site erau abia factorii 5 si 6.

In concluzie, linkurile sunt bune dar nu mai sunt demult un factor care determina aparitia unui site in primele pozitii.

Sfatul nostru pentru proprietarii de siteuri este: Concentrati-va si oferiti un continut de calitate. Continutul de calitate aduce si linkuri de calitate!